O edukativnim materijalima

Edukativni materijali OKTA su prilagođeni edukativni materijali. Kada kažemo prilagođeni, mislimo na to da su vizuelno potpomognuti, pojednostavljenih sadržaja, izdeljeni na korake, interaktivni. Samim tim su pre svega namenjeni deci koja iz određenih razloga teže usvajaju određena znanja ili veštine. U našoj ponudi možete pre svega naći materijale za podsticanje govorno-jezičkog razvoja, kognitivnog razvoja, razvoja fine motorike i grafomotorike, razvoja pažnje i pamćenja, vizuelne percepcije, taktilnih sposobnosti, pomoć u ovladavanju veštinama čitanja, pisanja i računanja. Svi materijali su plastificirani, vizuelno orijentisani, sveske su po principu piši-briši, interaktivne sveske sadrže čičak trake, magnet folije, sve što bi deci omogućilo interakciju prilikom učenja, njihovo angažovanje a ne samo pasivno plasirane informacije. Edukativni materijali OKTA nisu namenjeni isključivo deci sa smetnjama u razvoju, nego i deci tipične populacije koja na ovaj način mogu lakše, zabavnije i motivisanije sa usvajaju određene sadržaje.

Materijale mogu koristiti stručni saradnici (logopedi, defektolozi, psiholozi, pedagozi), vaspitači, učitelji, roditelji, ali i svi oni koji na neki način učestvuju u detetovom razvoju i odrastanju.

Materijali su dostupni na srpskom, slovačkom, hrvatskom, mađarskom, crnogorskom i bosankom jeziku, na oba pisma.

O nama

Edukativni materijali Okta su nastali u decembru 2017.godine. Zvanično.

Zapravo ne možemo precizno odrediti kada su nastali. Stvarani su dosta ranije, spontano, postepeno, neplanski.. Prilagođene edukativne materijale smo počele da pravimo iz potrebe koja se javljala u neposrednom radu sa decom sa smetnjama u razvoju. Iz potrebe da svakom detetu prilagodimo sadržaj, pojednostavimo, razdelimo na korake, podstaknemo dete da uči i vizuelnim putem, kroz igru, interaktivno.

Materijali su se nizali jedan za drugim, dok se u jednom momentu nije stvorila zainteresovanost drugih ljudi za kupovinom istih. Tada smo se odlučili da proširimo ono što smo radile do tad za svoje potrebe, da učinimo dostupnim i ostalim kolegama koji se susreću sa istim problemom – nedostatkom prilagođenih edukativnih materijala za decu sa smetnjama u razvoju, kao i roditeljima i svima onima koji rade sa decom na bilo koji način. Vremenom se pokazalo da materijali nisu korisni samo u radu sa decom sa smetnjama u razvoju, već i sa decom tipične populacije – lakše uče, brže pamte, koriste više čulnih modaliteta prilikom učenja, podstiče se veća motivacija za usvajanjem sadržaja. Ideje za materijale same naviru kada se na našem putu nađe dete kome je potrebna pomoć da nešto savlada. Kome je dovoljan drugačiji vid podrške ili mali vetar u leđa.

Do sad smo nailazile na podršku ljudi iz srodnih nauka (defektolozi, pedagozi, logopedi, psiholozi, psihoterapeuti), podršku roditelja koju uz našu konsultaciju mogu sistematski raditi kod kuće sa detetom na sposobnostima koje su im prioritetne. Nailazile smo na medijsku podršku, podršku na društvenim mrežama, pozive na održavanje radionica, učešće na sajmovima i izložbama, kako prodajnog tako i humanitarnog tipa. A najveću podršku koja ne jenjava, štaviše uvećava se iz dana u dan, nalazimo u našim porodicama i prijateljima. I hvala im na tome beskrajno.

Autori

Materijali

Govorno-jezički razvoj

Jedna od najčešćih prepreka sa kojom se danas susrećemo u razvoju deteta su kašnjenja u razvoju govora i jezika - kasno progovaranje, otežano razumevanje, izražavanje na nivou jedne reči uz poteškoće pri formiranju rečenice, poteškoće u formiranju priče itd.. U ovakvim situacijama detetu osim auditivne stimulacije (našeg govora, naloga, pričanja, verbalnog usmeravanja) je potrebna i vizuelna stimulacija - povezivanje reči i slike, pokazivanje na sliku itd. Stoga u ovoj kategoriji možete naći materijale za različite faze u razvoju govora i jezika u kojima dete može da pokazuje problem.

Opširnije...

Kognitivni razvoj

Usvajanje znanja o svetu oko nas (bojama, životinjama, prevoznim sredstvima, voću, povrću...) nekada nije lako kao što deluje. Deci koja imaju poteškoća u saznajnom razvoju, slabije razvijen receptivni govor, slabiju pažnju, je potrebna dodatna vizuelna stimulacija koja će uz auditivnu i iskustvenu stimulaciju da podrži dete u usvajanju novih sadržaja. Ukoliko je dete neurotipičnog razvoja, i želite da kroz igru i na zanimljiviji način usvaja znanja, u ovoj kategoriji možete pronaći materijale vezano za životinje, voće, povrće, saobraćajna sredstva itd.

Opširnije...

Razvoj pažnje i vizuelne percepcije

U modernom vremenu hiperpažnje, kada su nam svi sadržaji dostupni, pažnja rasuta na više strana odjednom susrećemo se sa problemom kod dece da pažnju teško uspevaju da zadrže na određenom sadržaju. Problem sa pažnjom ima uticaja na sve sfere razvoja - na govorno-jezički razvoj, na saznajni razvoj, razvoj fine motorike i grafomotorike itd. U ovoj kategoriji možete naći materijale kojima se podstiče razvoj pažnje, vizuelne percepcije, fokusiranosti na zadatak, istrajnosti u zadatku.

Opširnije...

Razvoj fine motorike i grafomotoričkih sposobnosti

Fina motorika je preduslov za razvoj grafomotoričkih sposobnosti, i osnova za razvoj školskih veština. Fina motorika je u velikoj meri povezana sa govorom i stoga dete uvek treba usmeravati na aktivnosti u kojima će uposliti prstiće, u koje će biti uključena koordinacija oko-ruka. U ovoj kategoriji možete pronaći neke od materijala koji su namenjeni pretežno za razvoj fine motorike i grafomotorike.

Opširnije...

Socioemocionalni razvoj

Koliko podstičemo kod deteta njegove govorno-jezičke sposobnosti ili intelektualne, toliko treba da se fokusiramo i na važnost emocionalne i socijalne inteligencije. Od najmanjeg uzrasta treba detetu ukazivati na važnost adekvatnog emocionalnog reagovanja u različitim situacijama, na prepoznavanje emocija kod sebe i kod drugih, na rešavanje socijalnih situacija. To se odnosi i na decu neurotipične populacija i na decu sa smetnjama u razvoju. Kod dece sa smetnjama u razvoju je često potreban multisenzorni pristup. Kroz igru, uz adekvatnu auditivnu i vizuelnu stimulaciju možemo detetu približiti apstrakte stvari poput osećanja, problema itd. U ovoj kategoriji možete pronaći materijale koji će Vam pomoći upravo u emocionalnom i socijalnom razvoju deteta.

Opširnije...

Razvoj vremenske i prostorne orijentacije

Pojam prostorne orijentacije počinje od usvajanje pojma JA, doživljaja sebe u prostoru, percipiranju stvari oko sebe u odnosu na sebe, zatim uočavanje odnosa među stvarima. Sve ovo je kasnije neophodno za orijentaciju u dvodimenzionalnom prostoru koja je neopdhodna u školskim veštinama - čitanja, pisanja i računanja. Razvoj vremenske orijentacije je vrlo složen i apstraktan. Deca koja imaju poteškoća sa razumevanjem koncepta vremena, prolaznosti vremena, cikličnosti to mogu najbolje da usvoje ukoliko koriste prilagođene edukativne materijale koji su vizuelno potpomognuti. U ovoj kategoriji možete pronaći nekoliko materijala na temu vremenske i prostorne orijentacije.

Opširnije...

Razvoj matematičkih veština

Usvajanje pojma broja i složenije veštine poput matematičkih operacija (sabiranje, oduzimanje, množenje i deljenje) se lakše usvajaju ukoliko su materijali za rad vizuelno orijentirani i podeljeni na jednostavnije korake. U kombinaciji sa radom sa konkretnim materijalima, prilagođeni edukativni materijali mogu olakšati usvajanje početnih matematičkih pojmova. U ovoj kategoriji možete pronaći materijale koji su orijentisani upravo na ove veštine.

Opširnije...

Kontaktirajte nas

Ako imate neko pitanje, komentar, kritiku, pohvalu ili predlog nemojte se ustručavati da nam pišete. Hvala 🙂

Email: edukativnimaterijali.okta@gmail.com

Facebook:

Instagram: